Pytanie jaki jest polski design oraz jakich rozwiązań szukamy do własnego domu ma jedną odpowiedź. Wielofunkcyjność. Młode polskie marki ale również te z kilkuletnim doświadczeniem na rynku dostrzegają potencjał w rozwiązaniach wielofunkcyjnych. Z czego to wynika? Duża w tym zasługa nas samych – klientów. Potwierdza to producent grzejników – marka LUXRAD oraz sklep z polskim designem – GOOD INSIDE.
Jak rozumiemy wielofunkcyjność? Jeden przedmiot a tak wiele możliwości. Z czego wynika tak duża popularność takich właśnie rozwiązań? Zaczynamy szanować przestrzeń w domu. Nie musimy mieć wszystkiego dużo. To też wynika z aktualnie panujących trendów na aranżację wnętrz. Styl skandynawski to przecież prostota i minimalizm. Czy polscy producenci mebli, elementów wykończenia oraz dodatków widzą w jaką stronę zmierzają potrzeby klientów? Zdecydowanie tak. Potwierdza to LUXRAD, lider w produkcji grzejników. W ofercie znajdziemy nie tylko klasyczne modele, ale również takie, które poza grzaniem pełnią inną funkcję jak np. dodatkowe źródło światła czy zamiast klasycznych rurek – panele z lustrem. Wielofunkcyjne a dodatkowo dekoracyjne.
Wprowadzenie grzejników dekoracyjnych z dodatkową funkcją jak np. oświetlenie jest efektem współpracy naszych projektantów z Klientami. Wsłuchujemy się w ich potrzeby, staramy się na nie reagować. Wiele rozwiązań, które wprowadziliśmy do oferty wynika też z naszych prywatnych doświadczeń. Wielu producentów stara się projektować przedmioty czy meble, które kryją wiele funkcji. Myślę, że to jest właściwy kierunek i może powstać jeszcze wiele projektów, które zaskoczą nas mnogością ukrytych funkcji” mówi Przemysław Mazur, współwłaściciel marki LUXRAD.
Producenci z kilkuletnim doświadczeniem mogą sobie na więcej pozwolić ze względu również na możliwości produkcyjne. Jednak nawet te małe marki, które dopiero wystartowały na rynku mają świadomość na temat potrzeb Klientów. Tak wygląda właśnie polska branża wnętrzarska. Jest świadoma trendów i potrze Klientów. Są firmy, które produkują meble i znajdują się w niższej półce cenowej ale są też takie, które znajdują się w segmencie premium. Każdy znajdzie swojego Klienta. Młode polskie marki o tym wiedzą. Wiedzą też, że często ich koszt produkcji może być za wysoki więc starają się robić produkty, która kryją wiele funkcji. Czy to jest właściwy kierunek?
Zdecydowanie tak. Młodzi projektanci są zdecydowanie bardziej elastyczni, nie produkują kilkuset sztuk jednego mebla. Mogą podejść bardziej indywidualnie” mówi Małgorzata Stasinowska z GOOD INSIDE.
„Za każdym razem, kiedy czytamy o nowych produktach, które mają dodatkową funkcjonalność jesteśmy mile zaskoczeni, na jakie potrzeby odpowiadają te rozwiązania. I tak na przykład marka DO_M wypuściła niedawno na rynek projekt Małgorzaty Płoskońskiej i Dagmary Pająk. Jest to Komoda_V, która ma w jeden z elementów wbudowane oświetlenie. To nowoczesny mebel, jeśli chodzi o kształt, ale za to podwójną funkcjonalnością rozwiązuje nam problem dodatkowego oświetlenia na komodzie. Najprzyjemniejszy klimat daje po zmroku, kiedy w naszym nowoczesnym wnętrzu mamy ciepłe światło bijące z Komody_V. Pozostając w salonie proponujemy industrialny stolik kawowy od Mobler Design z półką na książki wbudowaną w jedną z nóg” dodaje.
Rozwiązania wielofunkcyjne takie jak meble, czy elementy wyposażenia – grzejniki to odpowiedź producentów z jednej strony na trendy a z drugiej na potrzeby Klientów. Kiedyś do takich rozwiązań podchodziliśmy sceptycznie, dziś sami je wyszukujemy.