Dobry, polski design, czyli jaki?

Dobry, polski design, czyli jaki?

Jaki jest polski design? Znamy wzornictwo skandynawskie, wiemy jak wygląda styl Hampton.  Czy jesteśmy w stanie zamknąć oczy i opisać jak wygląda polski design?

Wymienić kilka marek albo od razu przypisać im konkretny projekt? Czy wiedzieliście, że Max Kobiela to projektant i właściciel marki Phormy.com, a krzesło siatkowe to projekt, który po 50 latach został reaktywowany przez Projekt68?

Polski design jest niezwykle ciekawy, zarówno ten z lat 50., 60., czy współczesny. Każdego roku powstają w Polsce nowe marki, nowe projekty. Gdzie ich w takim razie szukać? Jak do nich dotrzeć? Entuzjaści designu, którzy śledzą nowości, zawsze są na bieżąco w temacie, a inni? Jak do potencjalnych Klientów mają dotrzeć młodzi projektanci? W tym wszystkim ma pomóc kampania #WybieramPolskiDesign, której celem jest promowanie młodych, polskich marek.

Dobry, polski design, czyli jaki?

Dobry, polski design, czyli jaki?

 

Dobry, polski design, czyli jaki?

Dobry, polski design, czyli jaki?

Dobry, polski design, czyli jaki?

Dobry, polski design, czyli jaki?

Dobry, polski design, czyli jaki?

Dobry, polski design, czyli jaki?

Dobry, polski design, czyli jaki?

„Do projektu zaprosiliśmy 10 producentów mebli oraz oświetlenia, którzy wpisują się w definicje „dobrego, polskiego designu”. A co on dla nas oznacza? Przede wszystkim musi być funkcjonalny i praktyczny – nie może tylko stać i wyglądać, musi też być elementem użytecznym. Unikatowość wzornicza, czyli coś, co nie jest powieleniem już istniejących projektów. Zwracamy również uwagę na jakość użytych materiałów, a co za tym idzie – made in Poland. Od projektu po produkcje. Wybór 10 marek nie był łatwy. Każdego roku powstaje kilka nowych, ale też kilka żegna się z rynkiem. Staraliśmy się wybrać projekty, które naszym zdaniem mają dużą szansę na to, żeby zagościły na dłużej w branży wnętrzarskiej. Zależy nam również na pokazaniu, że polski design jest w świetnej formie i na wyciągnięcie ręki. Każdy z nas może mieć taką perełkę w swoim domu” mówi Małgosia Stasinowska z GOOD INSIDE, współorganizator kampanii #WybieramPolskiDesign.

Kampania potrwa do września 2019 i przez ten czas Organizatorzy chcą stale komunikować o markach, projektantach i produktach, będąc przy tym jednocześnie biurem prasowym każdej z marek. Oficjalny start kampanii przewidziany jest na 4 października podczas trzeciej edycji Warsaw Home 2018.

„Na wystawie #WybieramPolskiDesign, którą organizujemy podczas Warsaw Home 2018, będzie można zobaczyć wybrane produkty marek, które biorą udział w całej kampanii: Custom Shop, DO_M, DYLE, Hennil, KASPA, Nowymodel.org, Phormy.com, Projekt 68, Talukko  oraz RAW. Projektując tę wystawę przede wszystkim zależało nam na pokazaniu projektów. To projektanci i ich produkty są dla nas kluczowe na każdym poziomie komunikacji o kampanii czy poprzez wystawę, czy współpracując z mediami i architektami” mówi Magda Skibka z PLN Design, współorganizator kampanii #WybieramPolskiDesign.

Za inicjatywą stoi PLN Design – portal promujący polski design, a zarazem specjaliści zajmujący się komunikacją marek wnętrzarskich. Połączyliśmy siły z GOOD INSIDE – showroomem albo jak sami siebie nazywają nieco innym sklepem z polskim wzornictwem. Wspólne zainteresowania, przyjaźń spowodowały, że powstał projekt #WybieramPolskiDesign.

Wystawę #WybieramPolskiDesign będzie można obejrzeć podczas Warsaw Home 2018, w dniach 4 -7 października w hali D, stoisko: 2.9.

Puff-Buff_OKK Design

Słów kilka o dobrze zaprojektowanych przedmiotach, czyli gdzie szukają inspiracji założyciele marki Puff-Buff

lampy łazienkowe

Jak dobrać lampę nad lustro?