Początków pomysłu trzeba szukać w Fabryce Stolarzy, gdzie Przemek i Asia Rosa – autorzy Czerwonobrodego, pod czujnym okiem doświadczonego Czesława Pazury nabierali stolarskiej wprawy i uczyli się technologii produkcji. Sami stwierdzają, że ktoś, kto przez ostatnie 10 lat życia pracował w e-commerce i IT nie mógł lepiej trafić.
Po jednym z pracowitych dni w stolarni padł pomysł na stworzenie wspólnie kolekcji mebli. Początkowo produkcja miała starczyć na własny, domowy użytek ale, jak przyznaje Przemek, po pierwszym stworzonym stoliku, zaczęli się rozpędzać opracowując nowe projekty i przygotowując się do startu sprzedaży.
Założeniem kolekcji było stworzenie mebli o czystej, minimalistycznej formie, która będzie na tyle uniwersalna, żeby pasować do każdego wnętrza. Główną inspiracją były meble loftowe i styl skandynawski z wykluczeniem stali, która stała się bardzo obecna u innych producentów. Wiara w atrakcyjność drewna okazała się silniejsza od chęci eksperymentów z łączeniem materiałów.
Póki co, udało się stworzyć trzy modele stołów, które można kupić w oficjalnym sklepie czerwonobrody.pl oraz przez serwisy pośredniczące. W planach jest uzupełnienie kolekcji o meble do pokoju dziennego oraz sypialni. W najbliższym czasie na stronie powinna pojawić się informacja o komodzie i stoliku nocnym. Prace nad tymi meblami już trwają.
Jednak głównym celem twórców projektu nie są meble, ale cały proces produkcji. Twórcy podkreślają, że bardzo dużą wagę przykładają do jakości wykonywanej pracy, którą po prostu lubią. W Czerwonobrodym chemia między ludźmi oraz zadowolenie z wykonywanej pracy ma się przekładać na jakość pracy i efekt w postaci atrakcyjnych produktów. Jakkolwiek, to dopiero początki ich wspólnej pracy, to ten postulat traktuje się tutaj z dużą determinacją.