Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Opublikowano w:

Zwycięzcy konkursu fotograficznego Huawei Next-Image 2020 – aż 4 polskich artystów wśród nagrodzonych

Huawei ogłosił zwycięzców globalnego konkursu fotograficznego Huawei Next-Image 2020 – wśród laureatów jest aż czterech polskich fotografów, którzy w finałowym etapie walczyli w gronie 1 000 najlepszych uczestników z całego świata. Jedno z polskich zdjęć znalazło się pośród 15 najlepszych prac wyłonionych w kategoriach, a autorzy trzech pozostałych znaleźli się w gronie 55 osób dodatkowo wyróżnionych przez jury.

Nagrody główne, Grand Prize, czyli 10 000 dolarów oraz flagowy smartfon Huawei P40 Pro, a także tytuł Fotografa Roku, zdobyło w tym roku trzech fotografów – z Danii, Argentyny i Chin. 

Wysoki poziom zdjęć zgłaszanych w konkursie Next-Image co roku nas zaskakuje. Nie tylko ze względu na ich jakość, ale przede wszystkim poruszające historie, jakie się za nimi kryją. Niezwykle utalentowani artyści udowadniają, że fotografia mobilna oraz możliwości smartfonów Huawei są nieskończone. Już nie możemy doczekać się przyszłorocznej edycji, która na pewno zaskoczy nas czymś nowym – mówi Li Changzhu, Vice President w Consumer Strategy Marketing Department w Huawei CBG. 

Udział w organizowanym każdego roku konkursie Huawei Next-Image Awards to nie tylko szansa na atrakcyjne nagrody, ale także okazja, by pokazać szerokiej publiczności swój talent i zaistnieć w świecie fotografii. Tegoroczna edycja cieszyła się w Polsce dużym zainteresowaniem – swoje prace do konkursu zgłosiło 11 tysięcy pasjonatów używających smartfonów Huawei. Globalnie w konkursie wzięło udział rekordowe 1,2 miliona uczestników ze 120 krajów z całego świata. Do finału zakwalifikowało się 1 000 najlepszych zdjęć, spośród których jury wybrało 3 prace nagrodzone nagrodą Grand Prize, 15 najlepszych zdjęć w kategoriach oraz przyznało 55 wyróżnień.

Polskie zdjęcia pośród najlepszych na świecie 

Czytaj też:   Marcin Kempski fotografem roku ELLE

Spośród 41 zdjęć reprezentantów Polski zakwalifikowanych do finałowego etapu, międzynarodowe jury wyróżniło aż 4 prace. Jednym z 15 zwycięzców kategorii jest Daniel Wencel ze zdjęciem „Daughter of the Storm”. Polski fotograf, oprócz międzynarodowego rozgłosu, otrzymał również 1 000 dolarów oraz smartfon Huawei P40 Pro. 

Jury wyróżniło też 55 autorów prac, wśród których znalazło się aż trzech Polaków. Smartfon Huawei P40

Pro zdobyli: Piotr Cebula za zdjęcie „My Place” z kategorii „Dobranoc”,

cof

 

Michał Bachora za fotografię zatytułowaną „Boy, Dog, Pizza” w kategorii „Witaj, życie!”

oraz Jakub Niedźwiecki za zdjęcie „Silhouette” zgłoszone w kategorii „Blisko daleko”.

Grand Prize – najlepsi z najlepszych

Uczestnicy konkursu Next-Image 2020 mogli zgłaszać swoje fotografie w sześciu kategoriach: „Blisko daleko”, „Twarze”, „Dobranoc”, „Witaj, życie!”, „Opowieść” oraz w jedynej kategorii wideograficznej – „Żyj chwilą”. Autorzy trzech najlepszych zdjęć otrzymali 10 000 dolarów, smartfon Huawei P40 Pro oraz tytuł Fotografa Roku. 

Pierwszy z nich, Duńczyk, w swoim zdjęciu zatytułowanym „The Hug” z kategorii „Witaj, życie!”, przedstawia poruszający obraz dziadka przytulającego wnuki po ponad 2-miesięcznej izolacji związanej z pandemią.

Druga zwycięska praca, stworzona przez fotografa z Argentyny, również nawiązuje do trudnej sytuacji na świecie, która zmusza ludzi do samotności, ale tym samym pozwala nabrać dystansu i cieszyć się małymi, codziennymi rzeczami. Składający się z 9 zdjęć kolaż o nazwie „Resilence” został zgłoszony w kategorii „Opowieść”. Ostatni z trzech, pochodzący z Chin zwycięzca, nagrodę Grand Prize zdobył dzięki krótkiemu, inspirującemu filmowi pod nazwą „Master of the Horse and the Horses”. Autor swój film zgłosił w kategorii „Żyj chwilą”.

 

Czytaj też:   Aukcja charytatywna Vogue Polska i Fundacji Instytut Matki i Dziecka

Zdjęcia zdobywców Grand Prize oraz zwycięzców w kategoriach można obejrzeć na stronie: https://gallery.consumer.huawei.com/2020/index.html#/winner-2020 

O Huawei Consumer Business Group

Huawei jest drugim największym producentem smartfonów na świecie – awansował na tę pozycję w połowie 2018 roku. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Firma posiada 16 centrów badań i rozwoju w różnych częściach świata, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Jedna z trzech grup biznesowych Huawei – Huawei Consumer Business Group – odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, laptopy, tablety i wearables, a także domowe routery oraz usługi w chmurze. Autorski sklep z aplikacjami – Huawei AppGallery – oferuje dostęp do 96 tysięcy aplikacji. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 490 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu opartego na Huawei Mobile Services. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu Huawei na rynku teleinformatycznym, a także rozbudowanej, światowej sieci partnerów i współpracowników, Huawei CBG dostarcza najnowocześniejsze technologie i usługi klientom na całym świecie.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.