Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Nowe szyldy dla praskich rzemieślników

W ramach czwartej edycji projektu re:design, będącej jednocześnie pierwszą odsłoną projektu w Warszawie, stowarzyszenie Traffic Design stworzyło 12 nowych szyldów dla zakładów rzemieślniczych z Pragi Północ. Realizacja odbyła się na zlecenie Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy i jest częścią programu rewitalizacji na_prawa warszawa.

Bardzo się cieszymy, że Traffic Design mógł wnieść swój wkład w działania rewitalizacyjne na terenie prawobrzeżnej Warszawy. Od lat działamy na rzecz podnoszenia estetyki przestrzeni publicznej w Polsce. Wierzymy, że ma ona wpływ na jakość naszego życia. Bałagan reklamowy zdecydowanie nam nie służy, niszczy wygląd miast oraz psuje humor. MONIKA DOMAŃSKA, STOWARZYSZENIE TRAFFIC DESIGN

projekt: Paweł Ryżko
foto: Styl Warszawski
projekt: Paweł Ryżko
foto: Styl Warszawski

W ramach re:design 4 odmieniono m.in. witrynę zakładu renowacji mebli, ślusarza, optyka, fryzjera oraz zegarmistrza. Wszystkie lokale znajdują się w okolicach ulicy Ząbkowskiej, Stalowej, Wileńskiej oraz 11 Listopada. Projekt zrealizowali czołowi polscy graficy, m.in. Filip Tofil (Syfonstudio), Paweł Ryżko, Zuzanna Rogatty, Marian Misiak (Threedotstype) czy Michał Jarociński (Capitalics Warsaw Type Foundry), mentor i opiekun merytoryczny projektu „Warszawskie Kroje”.

projekt: Zuzanna Rogatty
foto: Styl Warszawski
projekt: Zuzanna Rogatty
foto: Styl Warszawski

Graficy czerpali inspiracje z historii liternictwa. Tak powstał szyld zegarmistrza złożony odrestaurowanym krojem Bona Nova, na podstawie czcionki Bony, Andrzeja Heidricha autora grafiki polskich banknotów. Z kolei szyld fryzjera nawiązuje do estetyki dzikiego zachodu, niegdyś popularnej wśród warszawskich szyldziarzy. Autorzy identyfikacji Futer zdecydowali się na odważny z punktu widzenia projektowego krok i powtórzyli trzykrotny napis z pierwowzoru „futra futra futra” skojarzyło im się to z bojowym japońskim hasłem „tora! tora! tora!” rozpoczynającym atak na Pearl Harbor.

Czytej też:   Trufle Mozaiki: Unikalna technologia [WYWIAD]

Zmiana szyldów pokazuje jak może wyglądać dobra reklama, która zdobi a nie szpeci. Projekt zyskał wielkie uznanie przedsiębiorców i mieszkańców a my już dziś planujemy jego kontynuację.

MARLENA HAPPACH, ARCHITEKT MIASTA

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.