ASP x Ströer z pierwszą wystawą zrealizowaną w całości w przestrzeni Warszawskiego Metra

ASP x Ströer z pierwszą wystawą zrealizowaną w całości w przestrzeni Warszawskiego Metra
SONY DSC

Od 22 lipca na wszystkich stacjach II linii metra będzie można zobaczyć najlepsze prace ponad 40 absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie z ostatnich 10 lat. Tymczasowa galeria to efekt współpracy pomiędzy ASP, a firmą Ströer.

Wystawa jest podsumowaniem 10 lat projektu „Coming Out”, co roku prezentującego najciekawsze prace dyplomowe absolwentów Akademii. Wybrane kreacje będą rozmieszczone na 7 stacjach II linii metra i na ponad miesiąc zajmą wszystkie znajdujące się tam nośniki reklamowe.

Za wybór prac i opiekę artystyczną nad wystawą odpowiada Akademia Sztuk Pięknych. Firma Ströer, będąca wyłącznym operatorem nośników reklamowych na II linii metra, jest głównym partnerem i mecenasem inicjatywy.

ASP x Ströer z pierwszą wystawą zrealizowaną w całości w przestrzeni Warszawskiego Metra

ASP x Ströer z pierwszą wystawą zrealizowaną w całości w przestrzeni Warszawskiego Metra

ASP x Ströer z pierwszą wystawą zrealizowaną w całości w przestrzeni Warszawskiego Metra

„Będąc częścią przestrzeni miejskiej chcemy, by przestrzeń ta inspirowała, edukowała, a czasem zaskakiwała mieszkańców. Dlatego stale angażujemy się w akcje społeczne i projekty promujące kulturę. „MetrOdSztuki” to w tym kontekście inicjatywa na wyjątkowo dużą skalę. Cieszymy się, że udało nam się zrealizować ją wspólnie z ASP. Dzięki umieszczeniu sztuki w przestrzeni publicznej, prace młodych polskich artystów trafią do szerokiego grona odbiorców. Liczymy, że projekty te nie tylko uatrakcyjnią pasażerom podróże metrem w okresie wakacyjnym, ale i skłonią do refleksji, dyskusji bądź dalszego zainteresowania danym tematem. Chcielibyśmy, aby było to pierwsze z wielu tego typu przedsięwzięć” – komentuje Andrzej Magdziak, CEO Grupy Ströer

Specjalnie na potrzeby projektu organizatorzy zaplanowali trasę zwiedzania, dzięki której każda praca odsyła do następnej. Zaprojektowana ścieżka ma ponad 1600 metrów, a obejrzenie całości wystawy może zająć od 2,5 do nawet 4 godzin. Na każdej kreacji znajdzie się również QR kod, który po jego zeskanowaniu przeniesie nas na stronę, gdzie można będzie dowiedzieć się więcej o artyście i jego projekcie. Skanowanie kolejnych kodów umożliwi również udział w grze miejskiej – dla pierwszych 500 osób, które zobaczą i zeskanują wszystkie prace, Ströer i ASP przygotowały nagrody – bilety do kina i teatru, książki i albumy nt. sztuki.

ASP x Ströer z pierwszą wystawą zrealizowaną w całości w przestrzeni Warszawskiego Metra
SONY DSC

„Wystawa MetrODsztuki jest doskonałą okazją do podsumowania 10 lat Coming Out – Najlepszych Dyplomów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Cieszymy się, że możemy przypomnieć prace i sylwetki młodych twórców, którym pomogliśmy na starcie kariery i już z powodzeniem funkcjonują na rynku sztuki. Ekspozycja w metrze, możliwa dzięki partnerskiej współpracy z firmą Ströer to nowatorski projekt, pozwalający dotrzeć ze sztuką do użytkowników komunikacji miejskiej, wyjść z nią z murów ASP i zamkniętych galerii. To był zawsze jeden z celów projektu Coming Out.” – prof. Paweł Nowak, kurator projektu Coming Out.

Akcja organizowana jest pod honorowym patronatem Prezydenta m.st. Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Wśród partnerów i patronów medialnych są: Metro Warszawskie, Polityka, ChilliZet, STGU oraz MMP.

ASP x Ströer z pierwszą wystawą zrealizowaną w całości w przestrzeni Warszawskiego Metra

Ekspozycję będzie można zwiedzać do 25 sierpnia. Więcej na www.metrodsztuki.pl

Zuza Krajewska i Oskar Zięta w kampanii Alfa Romeo

Zuza Krajewska i Oskar Zięta w kampanii Alfa Romeo

Styl industrialny w wersji soft w apartamencie na Śródmieściu

Styl industrialny w wersji soft w apartamencie na Śródmieściu