Cel konkursu
Celem konkursu jest opracowanie znaku słowno-graficznego oraz identyfikacji wizualnej dla nowoutworzonej samorządowej instytucji kultury w Sopocie, będącej w organizacji, poprzedzającej rozpoczęcie jej statutowej działalności. Logo oraz identyfikacja wizualna będę jej oficjalnym i podstawowym elementem identyfikacji graficznej i powinny podkreślać charakter działalności instytucji.
Konkurs ma charakter otwarty, dwuetapowy i międzynarodowy.
Etap I – składanie portfolio przez projektantów / zespoły projektowe
Etap II – zlecenie czterem wybranym przez Jury Konkursowe projektantom / zespołom projektowym, wstępnych koncepcji Logo wraz z przykładowymi propozycjami użycia znaku.
Po zakończeniu Etapu II Konkursu nastąpi ocena przygotowanych w II Etapie projektów i wybór zwycięzcy Konkursu, któremu Organizator na podstawie odrębnej Umowy zleci przygotowanie pełnej identyfikacji wizualnej i ostatecznej wersji Logo.
Terminy
Ogłoszenie Konkursu – 4 listopada
Etap I – nadsyłanie portfolio – do 18 listopada
Ogłoszenie wyników I Etapu – do 26 listopada
Etap II – składanie prac konkursowych przez 4 wybrane zespoły / projektantów – 20 grudnia
Ogłoszenie Wyników Konkursu – do 15.01.2020 r.
Honoraria
Etap I – nadsyłanie portfolio – bezpłatny
Etap II – Nagrodą dla 3 uczestników finalistów II etapu Konkursu, których projekty nie zwyciężyły w Konkursie będzie kwota pieniężna w wysokości 1500 zł brutto dla każdego z tych podmiotów;
– Nagrodą dla Zwycięzcy Konkursu będzie kwota 4 000 zł brutto.
Opracowanie pełnej księgi identyfikacji wizualnej przez Zwycięzcę Konkursu na podstawie osobnej Umowy – 8 000 zł brutto
Członkowie Jury Konkursoweg
– Joanna Cichocka – Gula – Dyrektor Art. Inkubatora Sopot, wiceprezydent Miasta Sopotu
– Jan Sikora – dr hab. prof. ASP, projektant wnętrz, autor projektu wnętrza Art. Inkubatora
– Małgorzata Śliwińska – Dyrektor artystyczna dwutygodnika Forum
– Marta Szadowiak – PR Manager
– Anita Wasik – grafik, projektantka, absolwentka ASP
Zakres projektów do wykonania w II etapie konkursu
Należy wykonać minimum 2 koncepcje identyfikacji i nie więcej niż 3 koncepcje identyfikacji w zakresie:
- Propozycja znaku słowno-graficznego (logotypu) w wersji kolorowej oraz monochromatycznej
- Propozycji użycia znaku w kontekście tabliczki informacyjnej umieszczonej przy drzwiach pracowni artystycznej.
- Propozycje użycia znaku w kontekście gadżetu promocyjnego – torby reklamowej na ramię.
Zakres Księgi Identyfikacji Wizualnej do przygotowania przez Zwycięzcę Konkursu, w przypadku zawarcia z nim umowy na realizację zakresu jak niżej po zakończeniu Konkursu, z zastrzeżeniem pozostałych warunków zawartych w Regulaminie.
- Księga Znaku /Brand book:
- wersja podstawowa znaku – pełen znak
- wersja uzupełniająca znaku – układ pionowy i poziomy
- wersja skrócona znaku
- rozpisanie znaku na siatce konstrukcyjnej
- strefa ochronna znaku
- wielkości minimalne znaku
- wersje kolorystyczne znaku
- kolorystyka podstawowa w systemie Pantone, CMYK, RAL, Oracal, RGB
- kolorystka tła znaku
- typografia / krój podstawowy oraz uzupełniający ( pismo z rodziny Google Fonts / Zestaw dostępny w Microsoft / Typekit) – kompleksowe doradztwo dotyczące fontów i ich użycia i licencjonowania)
- przygotowanie formatów plików: EPS / PNG / PDF / SVG w wersji pełnej, skróconej, pionowej i poziomej; odpowiednie opisanie zastosowania poszczególnych typów plików przy rozwiązaniach technologicznych / produkcyjnych
- jak nie stosować znaku
- Podstawowe materiały Art Inkubatora
- papier firmowy w wersji polskiej / wersja drukowana i formularz elektroniczny (w tym wybór papieru i techniki druku)
- szablon wizytówki firmowej w dwóch wersjach językowych zawierającej logo ((w tym wybór papieru i techniki druku)
- koperty: C4, C5, DL (w tym wybór papieru i techniki druku)
- teczka firmowa (wraz z określeniem papieru i techniki wykonania)
- stopka mailowa
- projekt roll-upa i ścianki prasowej
- projekt reklamy prasowej i internetowej
- projekt plakatu reklamowego B1
- komplimentki
- zaproszenia na wydarzenie w instytucji w formacie DL i A5 ( w tym wybór papieru i techniki druku)
- torba reklamowa na ramię
Więcej informacji na www.goyki3.pl/konkurs