Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Syrena Meluzyna – powrót legendy

12 grudnia podczas 53 rajdu Barbórka w Warszawie, na ulice wyjechał nowy model legendarnego polskiego samochodu – Syrena Meluzyna w wersji R czyli rajdowej. Za kierownicą usiadł Paweł Dydko – właściciel firmy, która wykonała prototyp pojazdu – Proto Cars.

Wersja R syreny nie będzie mogła wyjechać na ulicę ponieważ nie posiada homologacji drogowej. Będzie mogła poruszać się jedynie po torach wyścigowych. Samochód może jednak kupić sobie każdy, choć kierowany jest oczywiście do zawodowych kierowców rajdowych. Firma AK Motors z Warszawy, która jest odpowiedzialna za projekt Syreny, zapowiedziała już zapisy na sportową wersję samochodu. Kierowca będzie mógł dopasować samochód do swoich potrzeb i upodobań. Firma jest w trakcie nabywania praw od FSO, do używania nazwy „Syrena”.

Samochód składa się z zawieszenia i napędu Mitsubishi Lancer Evo IX i Evo X oraz 400 koni mechanicznych. Daje to możliwość rozpędzenia pojazdu do 100 km/h w zaledwie cztery sekundy a prędkość maksymalna to 200 km/h. Silnik posiada turbodoładowanie a jego pojemność to 2 litry. Syrena Meluzyna R powstała w zaledwie trzy miesiące. Konstruktorzy stworzyli szkielet od podstaw na którym osadzili karoserię z tworzyw sztucznych. Cały samochód waży około tony i posiada napęd na cztery koła.

Syrena Meluzyna jest wzorowana na oryginalnym projekcie, który zjechał z linii produkcyjnej w 1983 roku. Twórcy chcieli odzwierciedlić w odświeżonym projekcie, linię i stylistykę. Projekt ma wyraźnie nawiązywać do pierwowzoru.

Oprócz wersji R, AK Motors planują także wypuszczenie Syreny Meluzyny standardowej, wersji L oraz wersji S i Turbo. Jeszcze nie jest wiadomo kiedy rozpocznie się produkcja wymienionych modeli.

Czytaj też:   Polski ogródek w centrum Berlina

Klasyczna Wersja Syreny Meluzyny będzie posiadała napęd na przód, cztero – cylindrowy silnik o pojemności 2 litrów i duży komfort wyposażenia.

syrena meluzyna

Wersja L ma być modelem w wersji budżetowej. 3- lub 4- cylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra, przedni silnik oraz napęd na przód i manualna skrzynia biegów.

meluzyna_L

Meluzyna S to model sportowy. Napęd na cztery koła, 4- cylindrowy silnik o pojemności 2,5 – 3 litrów. Do wyboru automatyczna lub manualna skrzynia biegów.

meluzyna_s

Wersja Turbo będzie posiadała silnik o pojemności około 3 litrów, przedni silnik z turbodoładowaniem, napęd na 4 koła oraz wybór między manualną a automatyczną skrzynią biegów.

Syrena_turbo

Źródło: nowasyrena.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.