Projekt wirtualnej rzeźby Placu Unii z prestiżową nagrodą 

Projekt wirtualnej rzeźby Placu Unii z prestiżową nagrodą 

Symulakra, czyli pierwsza w Polsce wirtualna rzeźba wyświetlana na ekranie LED warszawskiego Placu Unii zdobyła nagrodę IAB MIXX Awards 2020 w kategorii Offline Digitalizing. Wirtualny projekt był jedyny w swoim rodzaju, bowiem na kształt rzeźby nie mieli wpływu dyplomowani artyści, ale sami mieszkańcy stolicy, którzy pojawili się w pobliżu biurowca.

Jesienią ubiegłego roku na ekranie LED znajdującym się nad wejściem do wielofunkcyjnego budynku Plac Unii pojawiła się niecodzienna instalacja. Projekt Symulakra przedstawiający trójwymiarową, nadprzyrodzoną istotę, wciąż zmieniającą swój kształt, przyciągał spojrzenia i wzbudzał ogromne zainteresowanie przechodniów. Nie każdy wiedział od początku, że wszystkie osoby znajdujące się w pobliżu Placu Unii miały wpływ na to, jak wirtualna rzeźba wygląda w danym momencie. 

Projekt wirtualnej rzeźby Placu Unii z prestiżową nagrodą 

Projekt wirtualnej rzeźby Placu Unii z prestiżową nagrodą 

Cyfrowa rzeźba zmieniała się pod wpływem danych rejestrowanych przez ekran. Na jej kształt miał wpływ ruch samochodowy na ulicy Puławskiej oraz dane z telefonów komórkowych. Dzięki temu na Placu Unii powstała swego rodzaju otwarta galeria sztuki cyfrowej. Wszyscy byliśmy świadkami zmieniającej się na żywo rzeźby miejskiej, której kształt stale ewoluował tworząc własną rzeczywistość. Symulakra była rzeźbą żywą, dynamiczną, w ciągłym ruchu tak jak miasto Warszawa. Angażowała mieszkańców do bezpośredniej interakcji i jej współtworzenia. Każdy, kto znalazł się w pobliżu Placu Unii miał realny wpływ na to, jak wygląda fasada budynku – mówi Agata Ryś-Zawistowska, Dyrektor Placu Unii.

Artystyczno-technologiczny projekt powstał na zlecenie firmy Screen Network, a artystyczną formę nadała mu grupa artystyczna panGenerator.

IAB MIXX Awards to konkurs, w którym nagradzane są wyjątkowe kampanie marketingowe digital – takie, które łączą kreatywne idee z efektywnymi rozwiązaniami. Konkurs istnieje już od 13 lat i jest uznawany za najważniejszy dla branży digital w Polsce. Konkurs adresowany jest zarówno do twórców, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji i budżetu. 

 

Warszawa-ul.-Koszykowa-63-płytka-firmowa-Hala-koszyki

Stąpając po historii, czyli spacer po Warszawie śladami dawnych posadzek

stanisław wyspiański

Stanisław Wyspiański