Od 12 października „Biedronka smakuje domem” – i to nie tylko w sklepach należących do sieci, ale też w mediach, w których rozpocznie się ogólnopolska kampania marketingowa promująca polską kuchnię. Składają się na nią spoty reklamowe i materiały drukowane, humorystyczne filmy z udziałem Dariusza Basińskiego i Jacka Borusińskiego z grupy teatralnej Mumio oraz seria okolicznościowych pocztówek.
Motywem przewodnim kampanii jest hasło „Biedronka smakuje domem” oraz cykl ilustracji hołdujący prostym, polskim smakom, które znamy z rodzinnych domów. Prace autorstwa Pawła Jońcy – jednego z najbardziej rozpoznawalnych polskich ilustratorów – nawiązują do najlepszych tradycji polskiej szkoły plakatu z lat 60. XX wieku. Tworzą one wyjątkowy język wizualny, przejawiający się zarówno w spotach telewizyjnych, jak i materiałach drukowanych. Wyjątkowe ilustracje będą również dostępne w sprzedaży w sklepach sieci Biedronka w postaci kolekcjonerskich kartek pocztowych.
Kampania Biedronki składa się z dwóch 30-sekundowych spotów reklamowych, podkreślających smak produktów kuchni polskiej. Będą one emitowane do 22 października w głównych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, Polsat i TVN, a także w stacjach tematycznych, takich jak: Puls, TVN 7 czy Stopklatka TV. Premiera pierwszego z nich miała miejsce 11 października po godz. 18:00, a już teraz można go obejrzeć na oficjalnym kanale sieci w serwisie YouTube. Kampanii towarzyszą materiały w internecie, mediach społecznościowych, sklepach oraz specjalny folder produktowy.
Biedronka_Polish flavours | kaczka from Daniel Barrocas on Vimeo.
12 października na portalach internetowych i w mediach społecznościowych pojawiły się humorystyczne filmy z serii „W poszukiwaniu polskich smaków”, przygotowane przez Dariusza Basińskiego i Jacka Borusińskiego z grupy teatralnej Mumio. Na oficjalnym profilu sieci Biedronka w serwisie YouTube już można oglądać dwa spoty: „W poszukiwaniu polskich smaków – irga” oraz „W poszukiwaniu polskich smaków – gryka”.
Za koncepcję kampanii „Biedronka smakuje domem” odpowiada Duda Polska, natomiast za pomysł i przygotowanie filmów „W poszukiwaniu polskich smaków” – agencja Huta 19. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy MEC.
Agencja