#WybieramPolskiDesign [wydarzenie]

#WybieramPolskiDesign [wydarzenie]

Za nami już trzecia edycja targów Warsaw Home. Tegoroczne wydarzenie było wyjątkowe dla dziesięciu polskich marek, których projekty zostały pokazane w ramach wystawy #WybieramPolskiDesign. Czy targi to dobre miejsce do pokazania swoich projektów przez młodych twórców?

W Polsce działa wiele miejsc – showroomy, sklepy stacjonarne, czy inne concept store gdzie możemy zobaczyć polskie projekty. Jednak nie zawsze architekt, czy jego Klient jest w stanie pojechać na drugi koniec Polski, żeby zobaczyć, jak dany mebel wygląda na żywo, nawet jeśli kosztuje kilka tysięcy złotych a zdjęcia nie do końca pokazują, jak wygląda w pełnej okazałości. Co w takiej sytuacji powinni robić młodzi projektanci? Warto zastanowić się nad wytypowaniem kilku wydarzeń na przestrzeni całego roku. Jednym z nich jest Warsaw Home, gdzie mogliśmy zobaczyć dziesięć polskich marek biorących udział w kampanii #WybieramPolskiDesign: Custom Shop, DO_M, DYLE, Hennil, KASPA, Nowymodel.org, Phormy.com, Projekt 68, Talukko  oraz RAW.

„Warsaw Home to jedno z najważniejszych wydarzeń targowych w tej części Europy. Jest tu cała branża wnętrzarska. Są tu też architekci i klienci indywidualni. Przez cztery dni trwania targów nasze stoisko odwiedziło naprawdę sporo osób. Co ciekawe architekci i klienci indywidualni byli bardzo szczegółowi w swoich pytaniach. Interesował ich materiał, sposób konstrukcji mebla. Myślę, że takie wydarzenia jak Warsaw Home to świetna okazja, żeby zobaczyć produkt na żywo, ale też porozmawiać z projektantami” mówi Małgosia Stasinowska z GOOD INSIDE, współorganizator kampanii.

 

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

#WybieramPolskiDesign [wydarzenie]

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

Wystawa #WybieramPolskiDesign 5

Wśród wystawców obecna była młoda marka DYLE, która na wystawie zaprezentowała dwa, potężne stoły. Zainteresowanie nimi było naprawdę spore, potencjalni klienci dopytywali o najdrobniejsze szczegóły. Jakie były wrażenia projektantów, którzy po raz pierwszy byli obecni na targach jako wystawcy?

Wydarzenie na miarę targów Warsaw Home przez wzgląd na swój rozmach oraz prestiżowy charakter jest marką samą w sobie. Dzięki skali tego przedsięwzięcia wśród odwiedzających spotkać można rzeszę profesjonalistów rynku wyposażenia i architektury wnętrz, ale także niezwiązanych z branżą entuzjastów dobrego designu. Zarówno jedni, jak i drudzy żywiołowo reagowali na wystawę #WybieramPolskiDesign. Chcielibyśmy jej organizatorom pogratulować i złożyć serdeczne podziękowania – my także uważamy, że polski rynek wyposażenia wnętrz ma wiele do zaoferowania, a inicjatywy szerzące dobre, rodzime produkty należy wspierać i promować przy każdej okazji. Ogromnie cieszy nas wyrażane przez gości wystawy #WybieramPolskiDesign zainteresowanie wytwarzanymi przez Dyle furniture produktami, szczególnie że docenili oni nasze przywiązanie do detalu, oryginalny design oraz bardzo wysoką jakość wykonania – mówi Daniel Cisek z DYLE.

Wystawa #WybieramPolskiDesign to było również miejsce, gdzie po raz pierwszy na żywo można było zobaczyć komody Umami projektu Phormy. Czy przestrzeń targowa to dobre miejsce na premierę, kiedy wokół tyle się dzieje?

Przestrzeń targowa to najlepsza przestrzeń na premierę, właśnie dlatego, że tyle wokół się dzieje. Wystawa została zorganizowana w ramach trzeciej już edycji Warsaw Home — już albo dopiero. Jak na edycję to zapewne dopiero, ale obserwując skalę i rozmach przedsięwzięcia — zdecydowanie już”. Na to wydarzenie przyjeżdżają ludzie spragnieni najświeższych trendów oraz chętni zapoznania się z najważniejszymi kierunkami w urządzaniu i stylizacji wnętrz. Czyż to nie idealna okazja, by podzielić się nowościami ? Do pokazania światu nowej kolekcji komód Umami przygotowywaliśmy się bardzo długo, chyba najdłużej, jak dotąd, zatem pokazanie jej po raz pierwszy tak szerokiemu gronu sympatyków dobrego designu, było zdecydowanie dobrą decyzją. Zwieńczeniem niech będzie fakt, że prototypowa Umami U1 z numerem #0001 w czarnym dębie na targach znalazła swoją właścicielkę! – mówi Max Kobiela z Phormy.

#WybieramPolskiDesign to nie tylko przedmioty wielkogabarytowe – wśród nich mogliśmy zobaczyć również oświetlenie. Polska marka KASPA pokazała dwa modele lamp – co ciekawe, dwa skrajnie od siebie różne. Jedna, szklana – klasyczna w swoim kształcie a druga natomiast zainspirowana holenderskim rowerem. Jakim kluczem kierować się, kiedy wybieramy produkt na targi?

“Przy wyborze produktu na targi należy kierować się możliwością pokazania przekroju przez ofertę producenta. Wybieramy więc reprezentantów danej kolekcji i miksujemy produkty tak, żeby pokazać zarówno różną stylistykę, jak i wybór materiałów wykończeniowych, paletę kolorów, wybór wielkości. Ważne jest także, żeby oferta nie była przeładowana wzorami, na stoisku targowym jesteśmy zazwyczaj zobligowani powierzchnią wystawienniczą i nie sprawdza się tu zasada im więcej, tym lepiej”. Pokazanie kilku charakterystycznych wzorów na pewno zwróci większą uwagę zwiedzających niż zalew kilkudziesięciu wzorów skupionych na małej przestrzeni. Taka prezentacja stwarza chaos estetyczny i nie wydobywa najważniejszych cech oferty” – mówi Katarzyna Hanus z Kaspy.

Polscy projektanci po raz kolejny udowodnili, że potrafią zaskakiwać, ale to, co projektują jest nie tylko ładne, funkcjonalne, ale i bardzo dobre jakościowo. Kampania #WybieramPolskiDesign ma na celu promowanie polskiego designu – jego twórców oraz projektów. Podczas Warsaw Home 2018 odbyła się jej oficjalna inauguracja.

______________

#WybieramPolskiDesign to ogólnopolska kampania, której celem jest promowanie młodych, polskich marek. Do projektu zaproszono 10 producentów mebli oraz oświetlenia, którzy wpisują się w definicje „dobrego, polskiego designu”. Funkcjonalność, unikatowość wzornicza, jakość materiałów oraz made in Poland. Chcemy pokazać, że polski design jest w świetnej formie i na wyciągnięcie ręki. Każdy z nas może mieć taką perełkę w swoim domu. Organizatorami kampanii jest PLN Design oraz GOOD INSIDE.

Studio Forma 96

Niezwykła metamorfoza Studio Forma 96 we Wrocławiu

BJÖRN_Dobry Wzór

Butelka Björn w gronie zwycięzców konkursu Dobry Wzór 2018