Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Polskie marki modowe w internecie

Polskie marki modowe mogą pochwalić się coraz lepszą sprzedażą na rynku pełnym tanich, sieciówkowych ubrań. Jak się jednak okazuje młode polskie brandy poza szyciem modnych i dobrych jakościowo ciuchów, szyją także dobre story w internecie, szczególnie w social media. Agencja monitoringu mediów Newspoint wraz z Mustache.pl  i NapoleonCat przeprowadziła badanie dotyczące aktywności polskich brandów modowych w internecie i wyłoniła firmy modowe, które są najbardziej widoczne w polskiej sieci.

Topową marką okazało się Mosqito. Sieć posiada ponad 80 tysięcy followersów na Instagamie i blisko 601 tysięcy fanów na Facebooku. Co prawda są marki, które mają więcej fanów, np. Yeah Bunny, którą na Instagramie obserwuje blisko 125 tys. osób, jednak to co wyróżnia Mosqito i dzięki temu daje mu laur pierwszeństwa, to interakcje fanów, którzy właśnie posty tej marki najchętniej komentowali i lajkowali oraz udostępniali ich treści na swoich profilach.

Drugą lokatę w rankingu rozpoznawalności zajęła marka Dziedzic Pruski. Jak się okazuje nie wystarczy śmieszny obrazek i kilka fraz na koszulce, aby podbić serca odbiorców. Trzeba robić to tak jak Dziedzic Pruski. Kultowe już t-shirty sprawiły, że marka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich firm. Co wyróżnia markę w social media? Przede wszystkim grafiki z firmowym logo okraszone śmiesznymi cytatami, np. „Nie po to Pan Bóg stworzył pizzę, żeby jeść sałatki”. Marka posiada blisko 82 tysiące obserwujących na Instagramie i blisko 125 tys. fanów na Facebooku.

Trzecie miejsce w rankingu przypadło marce RISK Made In Warsaw, która od kilku lat z powodzeniem podbija serca kobiet. Brand łączy w sobie elegancję z wygodą, proponując ubrania z dresu i jak się okazuje to właśnie ta marka zamieszcza posty i wpisy, które najbardziej angażują internautów, a w szczególności internautki. Facebook’owy fanpage marki może się pochwalić największą liczbą reakcji, komentarzy i udostępnień w stosunku do liczby followersów. Jaki jest pomysł na budowanie zaangażowania? Konkursy, w które włączają się setki fanek marki.

W badaniu przeanalizowano ponad 14 tys. polskich portali internetowych, social media, m.in.: Facebook, Twitter, YouTube, Google+, NK, GoldenLine, Instagram, mniejsze platformy społecznościowe oraz fora i blogi. Wśród innych analizowanych 20 marek znalazły się: Sugarfree, Diamante, Yeah Bunny, MISBHV, MROVCA, PLNY LALA, PLNY Textylia, Alkopoligamia, Mr GuGu & Miss Go, Hultaj Polski, Colorat, Sugarpllis, Alloha From Deer, MSZZ, Kozacki Mops, Jungmob, A150.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.